ИНТЕРЕСНЫЕ СТАТЬИ

СТОСУНКИ ПОЛЬСЬКОГО МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ З ДЕРЖАВОЮ

Наскільки масштабним є малий бізнес в Польщі? У Польщі біля 70% ВВП створюють підприємства малого і середнього бізнесу, яких в країні більше 2 млн. МСБ найактивніше розвивається у сфері сільського господарства, будівництва, торгівлі, продовольства, юриспруденції. Саме з підприємців малого і середнього бізнесу (а це близько двох третин від усього працюючого населення) формується польський середній клас.

Які чинники сприяють ефективному розвитку МСБ в Польщі? Існує урядова програма "Підприємництво перш за все". Один з пунктів цієї програми, яка є першим чинником успішного розвитку МСБ, - функціонування спеціальних економічних зон (СЕЗ). Спочатку їх створювали на 20 років, проте польський уряд вирішив продовжити термін до 2026 року. Основна мета таких зон - прискорений і рівномірний розвиток регіонів через залучення нових інвесторів і створення нових робочих місць. Підприємства, які мають дозвіл на роботу в зоні, отримують бонуси у вигляді податкових пільг. Наступний чинник - можливість отримати грошову допомогу від держави при створенні бізнесу. Було виділено пріоритетні напрями, розвиток яких передбачає субсидування, а саме: капітальне будівництво, будівництво міської інфраструктури. Немало уваги в Польщі приділяють також альтернативній енергетиці. Умови таких державно-приватних інвестицій визначають для кожного конкретного випадку. Ще один чинник, який сприяє активному розвитку МСБ і який відсутній в Україні, - доступ до дешевих кредитів.
У Польщі банки надають позики підприємцям на розвиток бізнесу під 5% річних, в деяких європейських країнах процентна ставка може знижуватися до 3%. Немало залежить від виду діяльності, наприклад, для будівельної галузі ставки можуть бути ще нижчі. Популярний індивідуальний підхід: банки оцінюють галузь, компанію, розмір первинного внеску самого підприємця в проект і встановлюють процентну ставку за кредитом. У Польщі підприємцеві легше отримати замовлення. Будь-яка компанія може брати участь в державному тендері і, запропонувавши кращі умови, по праву отримати договір

Інвестори з ЄС вкладають кошти в польський МСБ? Євросоюз підтримує польський бізнес в основному не через прямі інвестиції, а шляхом дофінансування у вигляді субсидій і субвенцій. Така допомога передбачена для розвитку МСБ в таких областях, як інфраструктура, екологія, інновації, технічна підтримка, людський капітал, розвиток територіального самоврядування, розвиток східних регіонів країни. Засоби надають на певний термін для конкретної компанії на чітку мету. Більше того, можливі варіанти, коли при виконанні ряду умов чимала частина суми може бути списана і поверненню не підлягає. Такі ж умови будуть доступні і для українського малого і середнього бізнесу. Адже для того, щоб ваші підприємці могли нормально розвиватися і конкурувати, необхідно забезпечити для них такий же доступ до фінансування, як і в європейських країнах. Йдеться не лише про державну допомогу і доступ до міжнародних кредитів. Найважливіше, що після підписання Асоціації з Євросоюзом український малий і середній бізнес отримає можливість виконувати проекти спільно з європейськими компаніями і отримувати дофінансування за рахунок засобів ЄС.

Коли Польща увійшла до ЄС і на внутрішній ринок масово хлинули європейські товари, як виживали польські виробники? Які додаткові можливості відкрилися?
Польські підприємства в цілому орієнтовані на схід, тобто на ринки України, Росії, Казахстану, Молдови і інших країн СНД. Так сталося відразу після розпаду СРСР і це відбувається до сьогодні. Відносно попиту на польські товари на внутрішньому ринку, можу сказати, що поляки економічно патріотичні і активно підтримують національного виробника, купуючи польські товари. Після вступу в ЄС польські компанії отримали можливість продавати свої товари і надавати послуги в усіх країнах Євросоюзу і таким чином розширювати свій бізнес. У Польщі добре розвинений дрібний фермерський бізнес. Підприємець, що володіє 5-6 га землі, який вирощує, наприклад, плодово-ягідні культури, має непоганий прибуток, продаючи продукцію в інші країни ЄС.

Які вітчизняні товари і послуги матимуть попит на ринках ЄС? На ринках Європи буде попит на метал, електроенергію, зерно, продовольство, текстиль, кулінарні вироби і різні види послуг. Головне - ціна продукції. Для європейського замовника під час ухвалення рішення про співпрацю основними чинниками є стабільність і надійність партнера, ціна і якість. Тому велику увагу слід приділити відповідності якості товару євростандартам, провести сертифікацію продукції. Підготувати якісну презентацію товарів або послуг, надати докази фінансової спроможності, високої репутації, стабільної роботи. Вийти на польські ринки і ринки інших країн ЄС допоможуть торгово-промислові палати, Союз підприємців поляків України (і схожі організації інших країн)

А тим часом Польська влада планує створити спеціальний фонд для розвитку малого і середнього бізнесу в Україні і виділити на його фінансування біля $100 млн. Він інвестуватиме в розвиток і реструктуризацію українських компаній, а також польські невеликі і середні компанії, які працюють в Україні.
Підприємці зможуть отримати фінансування в розмірі від декількох сотень тисяч до декількох мільйонів злотих, а забезпеченням цих засобів будуть долі в компаніях. Аналітики фонду відберуть 30-50 компаній, в які за перші три роки інвестують вказану суму. "Завдяки підтримці підприємництва на місцевому рівні Україна отримає шанс побудувати середній клас, приватний бізнес і в результаті громадянське суспільство", - підкреслив міністр з канцелярії президента Польщі Олгерд Дзєконський Отримати $500 тис. інвестицій Польська компанія Startup Support запускає програму підтримки українських стартапів і малого бізнесу. У рамках цієї програми відберуть вісім українських компаній, які зможуть переїхати в Польщу і вийти на європейський ринок.
Стабільним компаніям, які можуть самі сплатити переїзд і вихід на ринок, Startup Support надає усі складові для старту бізнесу : реєстрації юридичної особи, офіс з устаткуванням, юридичне і бухгалтерське обслуговування, маркетинг, пошук клієнтів, партнерів, брендування та ін. Стартапам обіцяють повністю компенсувати усі витрати і надати інвестиції в розмірі від $20 тис. до $500 тис. залежно від суми інвестиції Startup Support отримає долю в компанії До участі в програмі допускаються команди, працюючі в ІТ-сфері за напрямами e- commerce, internet, mobile, cloud і суміжними з ними. Обов'язковою умовою є наявність сформованої команди фахівців, готових на переїзд у Варшаву мінімум на 3-6 місяців. При цьому компанія повинна вирішувати реальну проблему, використати працюючу бізнес-модель, мати потенціал розвитку на ринку Польщі і ЄС і бути готовою до певних фінансових витрат, пов'язаних з переїздом.
Джерело: http://delo.ua/businessman/kak-ukrainskomu-malomu-biznesu-povtorit-uspeh-polskih-kolleg-237169/?supdated_new=1411119175 © delo.ua Ваш, inPL.com.ua

← СТАТЬИ

-

© 2014-2017 inPL All Rights Reserved.

Разработка сайта: студия WEB Lab